Aki nem nyitott és eltökélt a fejlődésre, annak szűkös évekre kell felkészülnie! Nem azért, mert válság van! Nincs válság! Szelekció van! Újraelosztás van! A jó megmarad! A rossz kiesik!

Mit jelent ez a kereskedelemben?

A „vevők”  jobban megnézik, hogy mire, de leginkább azt, hogy hol költik el a pénzüket vagy milyen ajánlatot fogadnak el.
A vevők azt a helyet és azt az értékesítőt SZERETIK, ahol szeretnek „vásárolni”, akitől szívesebben fogadnak el ajánlatot!

Azt szeretik, aki JOBBAN törődik velük!

Vissza az önfejlesztésre!

Hogyan is tudnál JOBBAN törődni a vevőiddel, ha saját magad fejlesztésével nem törődsz JOBBAN? A választ le sem kell írni, ugye?

Emlékeztető: Amit mindennap meg kell tenned, az a tudásod, a készségeid és képességeid fejlesztése, annak érdekében, hogy többet adhass, nagyobb értéket teremts!

Hogyan kerülheted el a tripla veszteséget?

A 30 (20, 10, 1)  Napos Szabály
Mi történik, ha valakivel elkezdesz randizni, de hirtelen 30 napra eltűnsz, megszüntetsz minden kommunikációt, érintkezést?
Míg egy párkapcsolatban ez elég durva sértés, amely kétségkívül törést jelent, az üzleti életben simán elkövetjük ezt a ballépést nap mint nap!

Első veszteség: Azok a partnereid, akikkel nem foglakozol, simán visszalépnek a „vételi” szándéktól, azaz kidobott pénz volt a vevővel korábban előre lépni.

Második veszteség: újra dolgoznod kell vele, hogy előre léptesd ugyanarra a szintre!
A címsorban szereplő számot Neked kell megbecsülni, de nagyon gondosan kell tervezned, mivel a rossz becslés miatt nem kerülheted el a dupla veszteséget.
Lehet a veszteség tripla is, hisz hagytál egy lehetőséget a konkurenciának, hogy a meglazult kapcsolatból elszedje a vevődet!
Céges szinten bonyolultabb a kérdés, mivel a veszteség először nem nálad jelentkezik, később azonban mindenkit érinthet!

 

A kínai tányérforgató hasonlít rád?

Ugye, láttál már cirkuszban tányérforgatót, aki 8-10 botot a földbe szúr, a tetején lévő tányérokat pörgeti, majd egyiktől a másikig rohangál, hogy mindegyik mozgásban maradjon, a bot tetején?

Neked ugyanígy kell foglakoznod mindegyik partnereddel, akit „vevőnek” tervezel! Pörgesd a tányérokat, azonnal vedd észre, hol kell jobban pörgetni, legyél mozgásban folyamatosan! A kínai tányérforgató a műsor végén hatalmas sikert arat, a nézők bizalmat éreznek iránta, mivel gondoskodott az összes tányérja biztonságáról!

Mi a helyzet a vevőkkel? Mindegyik számára időben és a megfelelő eszközzel kell készenlétben állnod, ez persze ugyanúgy vonatkozik a marketingre is,  hogy a következő kockára léptethesd a partnereidet.

Magyarra fordítva: megfelelő számú és minőségi látogatás meghozza neked is a tapsvihart!

 

Az „Egy Kocka” szabály

Egy cég-vevő kapcsolat egy párkapcsolathoz hasonló módon alakul ki, azaz lépésről lépésre haladtok.
Az „Egy kocka” szabály kimondja, hogy az eredményes értékesítés esetén  a vevők ebben a folyamatban egyszerre csak egy kockát lépnek előre. Azok a látogatások / azok a marketing eszközök hatékonyak, amelyek a vevőket az egyik kockáról  a következőre juttatják el. Ha túl sokat akarsz, a partner megrettenhet és kitáncol a párbeszédből. Az egy kockát azonban meg kell lépned!
Ahol több kockát akarsz lépni egyszerre, csak alacsony hatékonysággal működhetsz, pl. nem biztos, hogyha Te nagyot ígérsz, azt meg is tudod tartani, a „vevő” sem biztos, hogy meg tudja tartani, ezért inkább eláll a szándékától. Szintén kis hatékonyságú a reklámlevél, amely egy teljesen ismeretlen terméket egy olyan vevőnek akar eladni, akivel nincs semmilyen kapcsolat. A találat az utóbbi esetekben 1%-os! Mennyi-mennyi kidobott pénz!

 

Abszolút Bónusz

Az emberi kapcsolatok (munka, baráti, pár stb.)  2 kulcs attitűdje

Ha a kapcsolatodat mélyíteni vagy javítani szeretnéd!

  1. Ha nem ismered a veled szorosabb kapcsolatban álló ember értékeit és szabályait, akkor sajnos felkészülhetsz a fájdalomra!
    Hiába tűnik egy kapcsolat jónak, ha valakinek gyakran vagy állandóan megsértik  a szabályait, annak ingerültség, stressz fog beköltözni az életébe.
  2. A kapcsolatok legnagyobb kihívása, hogy a legtöbb ember azért lép bele, hogy kapjon valamit! A valóságban az egyetlen mód, hogy egy kapcsolat működőképes legyen, ha olyan helynek nézed, ahová adni mész és nem kapni.

 

Az intő jelek 4 fázisa

Egy kapcsolatban meg kell találnunk az intő jeleket. Ezeket észre kell venni, kezelni, mielőtt olyan destruktív sémává alakulnak, amelyek teljesen szétrombolják a kapcsolatot.

Első fázis:  Ellenállás

Amikor ellenállást érzel, kicsit bosszankodsz, kifogást érzel valamiben, akkor kezdesz kicsit elhatárolódni attól a személytől.
A legtöbben nem beszélik ezt meg, így az ellenállás átmegy neheztelésbe.

Második fázis: Neheztelés

Már nem csak bosszankodsz, mérges is vagy, kezdesz teljesen elhatárolódni a másiktól, érzelmi gátat alakítasz ki. Ez lerombolja a bizalmat és destruktív mintát épít ki, amely foglalkozás, feloldás hiján felgyorsul és átmegy visszautasításba.

Harmadik fázis: Visszautasítás

Keresed a másik hibáit, hogyan bosszanthatnád, illetéktelenekkel osztod meg negatív érzelmeid. Mindent irritálónak és bosszantónak tartasz, amit a másik csinál. Jellemző a fizikai távolságtartás, ez még mindig fájdalmas, ezért ennek csillapítására alakul ki az elfojtás.

Negyedik fázis: Elfojtás

Ha belefáradtál a sok mérgelődésbe, érzelmi zsibbadtság, abszolút távolságtartás,  kiégés formájában próbálod csillapítani a fájdalmat.
Nem szóltok egymáshoz, nem veszekedtek, csak már az égvilágon semmi kapcsolat nincs, nincs közötök egymáshoz.

A két utolsó fázis kétségkívül a legveszélyesebb!

 

A 4 probléma megelőző kulcsai:

  • – Már jó előre kell kommunikálni, ha szükséges, átalakító szótárral (Pl. „Ki nem állhatom…” helyett  „Azt szeretném, hogy inkább ezt tegyük, mert…”)
  • – A legfontosabb kapcsolataidat tedd a legfontosabb helyre az életedben.
  • – Minden áldott nap figyelj arra, hogy jobbá tegyed a kapcsolatot. Amire figyelünk, azt fogjuk tapasztalni.
  • – Soha, de soha ne veszélyeztesd a kapcsolatot, pl. ne mondd azt: „Ha ezt csinálod, elválok!”, „Ha nem kapok „valamit”, nem dolgozok!”. Már a gondolattal destabilizáló félelmet, fenntartást építesz ki. Arra kell fókuszálni, ami felé menni akarsz, és nem arra, amitől félsz!
  • – Gondold végig minden nap, miért döntöttél annak idején a kapcsolat mellett, mik voltak azok a pozitív értékek, amik meggyőztek, és gondold végig, hol jelennek meg a hétköznapokban még mindig.
  • – Mindig mutass és dolgozz új „lapokon”, amik meglepetésként sikerekké válhatnak, különleges ötleteken, amelyek a konstruktív, izgalmas együttműködés alapjai.

 

Mindenkinek vannak megoldatlan kapcsolatai!

Találd meg, mi a közös értéketek!

Mi az a közös cél, vagy érték, amely sokkal fontosabb annál, hogy kinek van igaza?
Alakíts ki megszakítási sémát (pl. egy vicces mondás), amikor kritikussá válik a vita!
Ha ellenállást érzel valamiben, feltétlenül közöld, de lehetőleg tompítva!
Rendszeres spontán kommunikáció, amelyben felváltva keresitek egymást, ha lehet, a jó hírekkel kezdve!

Végül napi szinten kötelezd el magad az állandó, soha véget nem érő javítás mellett!

Sikeres hetet!

Dr. Kardos Mária