A Brand Te Magad Vagy
Ma már bárki lehet híresség, celeb, youtuber, blogger, vlogger vagy influenszer, de keveseknek sikerül, vagy mégsem? Mit jelent az, hogy influenszer valaki? Szerintem ez a fogalom már évezredek óta létezik, és azt jelenti, hogy tevékenysége, viselkedése vagy kijelentései számos ember életére hatást gyakorol. A történelem során sok olyan ember született, akik mai napig kiható influenszerek lettek. Talán a legfontosabbak a vallásalapítók, akik miatt jobbak, következetesebbek, szeretetreméltóbbak, becsületesebbek lettünk. Olyanoknak, mint Jézus a mai napig milliárdos követő tábora van és likeolják minden áldott nap több millióan. Az ezt megelőző húsz évben nem volt internet, és másképpen terjedt az ige, és bizonyos rendszerek komoly saját ige terítő rendszereket hoztak létre. Tehát szerintem az első influenszerek a vallásalapítók, és az ő követő táboruk szószólói a próféták voltak, majd intézményessé vált a rendszer és ebből születtek meg az egyházak.
A tudomány térhódításával az isteni ige hirdetői mellé beléptek a tudósok, és az ő tanításaikat az egyetemek professzorai vették át, akik hivatásos influenszerekké váltak, hiszen, ahhoz, hogy valamit valaki művelhessen, ahhoz a professzoroktól felhatalmazást, azaz diplomát és tudományos végzetséget kellett szerezni. Ugyanez igaz a mesteremberek világára is.
A kommunikációs csatornák bővülésével sorba jöttek az újságírók, a tévé személyiségek, majd a celebek.
Vajon bűn-e celebnek lenni ma és ez egy degradáló jelző, vagy éppen cél, hogy ismert személyiségek legyünk?
Az üzleti világban a gazdagság egyik legjobb képlete a következőképpen szól:
Minél több ember életére minél nagyobb hatást gyakorolsz annál gazdagabb leszel. Tehát elkerülhetetlen, ha olyan dolgot művelsz, ami jónéhány ember életére óriási hatással van, akkor gazdag leszel. Ugyanakkor ha kicsit is értesz a matematikához, akkor igaz az is hogy rengeteg ember életére viszonylag kis hatással bírsz akkor is gazdag lehetsz.
Példa az elsőre: Kíváló orvos vagy és naponta meggyógyítasz tíz embert, ezért jól megfizetnek és jó módban élhetsz. Példa a másodikra: Készítesz egy 90 centért letölthető applikációt, amit naponta háromszázan töltenek le, ebből is előbb-utóbb szép jövedelmed lesz.
Nézzük azt az esetet amikor mindkettő összejön: A szoftver a Windows és másfélmilliárd ember használja minden évben, na ezzel a világranglista élére kerülhetsz.
Tehát ha az önmenedzselés rögös ám élvezetes útját választod, akkor a mai modern értelemben influenszerré kell válnod. A jó, hír az az, hogy már majdnem az is vagy, pusztán a modern kor adta technikai lehetőségekkel élned kell. Mivel ez a műfaj nagyon friss, ezért még sok olyan próféta van, akinek az, hogy hogyan mondja sokkal ütősebb, mint amit mond, de a fenti képlet alapján rengeteg embert elér, ezért gyors meggazdagodás áldozatává válik, és egy idő után el is hiszi, hogy ő egy igazi influenszer. Ezeket a sikereket majd meg is kell őrizniük, és tartósan népszerűnek lenni, hogy a gazdagság fenn maradjon.
Ezért az a javaslatom, hogy válj szakértővé, abban, amiben otthon vagy mélyülj el nagyon. Lehetsz még diák vagy már befutott professzor, vagy egy nagyon jó mester, ne feledd a gazdagság képletét: egy ember életére gyakorolt hatás mértéke szorozva az emberek számával.
Kezdj el kommunikálni arról, amit csinálsz, vagy amihez igazán értesz. Alapos, hiteles, újszerű, szorakoztató, sztorizós vagy bármilyen stílust választhatsz, tedd mindennap folyamatosan, és a siker utol fog érni.